Week 2 in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Clancy Barraez - WaarBenJij.nu Week 2 in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Clancy Barraez - WaarBenJij.nu

Week 2 in Alicante

Blijf op de hoogte en volg Clancy

10 Mei 2015 | Spanje, Alicante

Maandag ochtend 6:00 ging de wekker weer, op naar stage!
Erg heftige situatie mee gemaakt, patiënt kreeg geen lucht meer en leek niet meer te redden.. Kreeg extra zuurstof, infuus en de pols werd steeds lager.. Gelukkig kwam die langzaam aan weer bij, want de volgende stap was reanimeren geweest.
Het was interesant om mee te maken maar absoluut geen leuke ervaring!

De week verliep verder erg goed, ik liep nu nog met een 'auxiliar' mee dit is een combi tussen helpende en verpleegkundige zoals wij het kennen in Nederland.
Dit doen ze zodat je wend aan je stage plek (manier van werken, de taal, regels van het ziekenhuis enzovoort).

Woensdag was het mijn beurt om te koken.
We hebben rijst met varkensvlees en een salade gegeten. Niet uitgebreid maar wel lekker!

Een van de voordelen hier in Alicante is dat we in de drukste winkelstraat wonen van Alicante, en de winkels zijn hier iedere dag van 10:00-21:00 open. Tussen door zijn sommige winkels even gesloten tussen 14:00-17:00 vanwege de 'siesta'.

Vrijdag lekker een avondje gewandeld door Alicante met Billie en optijd naar bed gegaan.
Zaterdag vroeg opgestaan en naar het strand geweest. Zaterdag avond een gezellige poolparty gehad met alle nederlandse studenten die hier zitten via Estudiantes Costa Blanca in Benidorm.
Nieuwe studenten leren kennen en een gezellige avond gehad met de studenten.
Ook Vicky en Kiki gezien, mijn leuke klasgenoten in Venray.

Het weekend goed afgesloten en met Billie en Eline naar San Juan geweest, een prachtig strand wat maar 20 minuutjes van ons af ligt.